Nobel's History

Nobels Historie:
Ble født i San Francisco onsdag den 16. april 1975. Hans foreldre het Michael Pliskin og Ashley Hines, og han har ei storesøster ved navn Jennifer som er tre år eldre enn ham. De bodde i Carl st. i Cole Valley, det var her Chris og Jennifer vokste opp. Han gikk på Alvarado Elementary School, Everett Middle School og Gateway High School sammen med søsteren. Han hadde nesten ingen venner og var det perfekte mobbeoffer, men søsteren beskyttet ham så lenge det ikke gikk ut over hennes populære status. De tre vennene han faktisk hadde var Tom Amos, Barry Frost og Veronica Cambell. Tom ble han kjent med på Elementary School mens Barry og Veronica ble han ikke kjent med før de gikk på Middle School, men siden har de alle vært venner. Chris var forelsket i Veronica, men turte aldri å gjøre noe med det

Da Chris fant ut at det var relativt enkelt å lage små bomber fant han, Tom og Veronica ut at det var en bra idé å ta litt hevn på de verste mobberne. De bestemte seg da for å lage ei lita bombe og skremme mobberne med den, bomben skulle bare være ca. 10 ganger kraftigere enn en kinaputt. Barry mente dette var en dårlig plan, og fikk overtalt dem til ikke å gjennomføre det. Det var ikke før Veronica ble overfalt at Chris bygde denne bomben, bare 30 ganger kraftigere enn en kinaputt. Han plasserte bomben på skjulestedet der de oppbevarte røyken og ventet til de var tusen meter unna før han detonerte den med lunte, tusen meter fordi han ikke ville skade noen. Dette fikk bøllene til å holde seg unna alle ofrene en lengre periode. Veronica var veldig takknemmelig overfor Chris, mens Barry og Tom var mer skeptiske på grunn av at noen kunne ha blitt skadet eller drept. Etter dette var Chris og Veronica bestevenner, det ble aldri noe mer fordi Chris ikke turte å gjøre noe. Dette var i 8. klasse, altså i en alder av 13. Barry og Tom syntes etter hvert også at dette var en god historie og flirte mye av det i ettertid, så lenge ingen andre hørte på.

Nå som Chris hadde oppdaget bombens kraft, var han hektet. Han tok alt han kunne av kjemikurs og fysikkurs på High School, og eksperimenterte hjemme i redskapsskjulet til faren. Det var da det ene eksperimentet eksploderte at han lærte seg grunnleggende førstehjelp, da var han 15. Han klarte å unnskylde seg med at det var et skoleprosjekt, men måtte lære seg å spille piano for at han skulle holde seg unna bomber og slikt. Til tross for disse forhåndsreglene klarte ikke foreldrene å holde ham unna. Han kom ut fra skolen med toppkarakterer i både fysikk og kjemi, og hadde godt over standard karakterer i alle andre fag bortsett fra gym. Da han som 23 åring gikk på State University of San Francisco hjalp han patruljepolitiet med å desarmere ei bombe i lobbyen, og det var etter denne hendelsen han kom i kontakt med politiet. Han fikk være med på et kurs i EOD og har vært konsulent siden da. Han har også fått forespørsel om å ta politiskole med fokus på bombeteam, men har avslått fordi han mener at det fysiske arbeidet til politiet ikke passer for han.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License